Aclariment sobre els carrils bici nous

Tal com vam comentar en l'última Bici Crítica, este matí hem anat gent d'Elx en Bici a parlar amb el Regidor de Mobilitat Urbana i amb un dels tècnics que porta el tema dels carrils bici. Ens han explicat que els carrers que només tenen una línia es quedaran així de moment.


Els hem transmés que tal com està no s'entén, ni ho entenem els usuaris de la bici ni ho entenen els conductors. Per tant, de moment el que faran és pintar més símbols de la bici perquè es vegen amb més freqüència en terra i done a entendre que el ciclista ha d'anar per on estan pintats els símbols de la bici i no al revés. El fet que no hagen pintat dos línies en eixos carrers té la seua explicació. Amb una línia pintada, els cotxes s'aparten d'eixa línia, amb la qual cosa estan a prop de l'esquerra i redueixen la velocitat perquè o bé s'arrimen massa als cotxes aparcats a l'esquerra o bé a la línia de delimitació de carril de cotxe. Hem estat un temps observant-ho i és cert que pareix que van amb més compte... El cas és que si amb una sola línia finalment dóna problemes o confusions, diuen que sempre estan a temps de pintar una segona línia que ho deixe més clar, però que han decidit de moment no pintar-la perquè mareja als conductors de cotxe, que en veure tanta línia s'embolicarien... en fi, tot és provar, i tot té solució.

També hem anat a mirar el carril que va cap al Raval. Efectivament, com un company ciclista comentava, quan véns des del Palau d'Altamira i arribes a la Passarel·la del Mercat hi ha un senyal que indica que el ciclista ha de baixar de la bici (BICI A PIE); és perquè no hi ha espai i és un tram d'unió, que si no ve ningú caminant, es pot passar però si ve gent haurem d'anar amb compte. Potser és una solució un poc provisional, ja s'anirà millorant, suposem.

I per últim, cap al Raval hi ha una novetat: al carrer Sant Joan-Juan Ramón Jiménez hi ha carril exclusiu d'entrada al Raval (en direcció contrària als cotxes) i compartit amb el cotxe d'eixida del Raval pel mateix carrer. Això ens dóna l'avantatge de poder anar en les dos direccions en un carrer en què el cotxe només en té una, eixa és la gràcia de la bici, que és més àgil. El senyal és este (el carril de contradirecció té 1,50 m, el mínim que marca la normativa; de baixada tenim tot l'ample del carrer, igual que un cotxe):


No es poden pintar més ràpidament perquè només estan fent-ho a la nit i com que ha plogut, el terra no estava en condicions per a pintar. Però creem que la cosa marxa i que s'està fent una autèntica xarxa connectada amb sentit. Vorem durant els mesos de maig i juny com avança la cosa. Per la nostra part, estem al peu del canó. Continuem treballant.

Comentaris