Este matí a les 12:00 s'ha presentat al públic. Fotos, televisió, micròfons, personalitats... i el més important: les bicis de bicielx. Una bona representació de companys d'Elx en Bici i de la Bici Crítica hi hem estat presents i ens hem felicitat en benefici de tota la ciutadania.
Elx és la primera ciutat més important del País Valencià que disposa del sistema públic de préstec de bicicletes. Podem començar a ser un referent.
Gràcies a l'orografia plana, les dimensions compactes, el bon clima general (hui plou, i gràcies!)... Elx és una ciutat ideal per desplaçar-se en bici per la ciutat. Hi ha hagut moltes crítiques al sistema de bicicleta pública (sense ni tan sols estar en marxa) i als ciclocarrers o carrils bici nous. Tots ells basats en el fet que "Elx no és una ciutat amb cultura de la bicicleta" o que "Elx està feta per als cotxes" o que "La bici és per als caps de setmana"...
Ens fa gràcia que aquesta gent, que no ha mostrat cap interés a implicar-se en tot açò, ara estiga criticant tot el que s'està fent des de l'Ajuntament per impulsar la bicicleta. Des d'Elx en Bici ens hem deixat la pell i continuem fent-ho (també amb l'ajuda de ciclistes i participants de la Bici Crítica, que ens donen el seu feedback), donant la llanda a la gent de l'Ajuntament, que ens ha escoltat en tot moment i ens ha tingut en compte sempre. Si la gent que només que fa que queixar-se haguera expressat la seua opinió a l'Ajuntament, en lloc de dir-ho al veí, tot el procés hauria estat més enriquidor. En fi... vivim en el país del "criticar és gratis".
Hem de demostrar i demostrar-nos que Elx és una ciutat ideal per a la bici com a mitjà de transport. Que ho ha sigut en el passat i que ho tornarà a ser. I tot això depén en gran part de la gent que ja anem en bici per la ciutat. Cada ciclista que va per la ciutat pot servir de reclam per a dos més i eixos dos més per a quatre i així exponencialment. I ara, gràcies al bicielx, tenim més fàcil que aquells que no s'atrevien a agafar la bici a la ciutat, es llancen. I com més gent anem en bici, més segurs seran els carrers, perquè els conductors s'hauran d'acostumar sí o sí, i ens hauran de respectar com un vehicle més. No hi ha millor pedagogia que la pràctica.
Endavant, la bici humanitza Elx!
Gràcies a l'orografia plana, les dimensions compactes, el bon clima general (hui plou, i gràcies!)... Elx és una ciutat ideal per desplaçar-se en bici per la ciutat. Hi ha hagut moltes crítiques al sistema de bicicleta pública (sense ni tan sols estar en marxa) i als ciclocarrers o carrils bici nous. Tots ells basats en el fet que "Elx no és una ciutat amb cultura de la bicicleta" o que "Elx està feta per als cotxes" o que "La bici és per als caps de setmana"...
Ens fa gràcia que aquesta gent, que no ha mostrat cap interés a implicar-se en tot açò, ara estiga criticant tot el que s'està fent des de l'Ajuntament per impulsar la bicicleta. Des d'Elx en Bici ens hem deixat la pell i continuem fent-ho (també amb l'ajuda de ciclistes i participants de la Bici Crítica, que ens donen el seu feedback), donant la llanda a la gent de l'Ajuntament, que ens ha escoltat en tot moment i ens ha tingut en compte sempre. Si la gent que només que fa que queixar-se haguera expressat la seua opinió a l'Ajuntament, en lloc de dir-ho al veí, tot el procés hauria estat més enriquidor. En fi... vivim en el país del "criticar és gratis".
Hem de demostrar i demostrar-nos que Elx és una ciutat ideal per a la bici com a mitjà de transport. Que ho ha sigut en el passat i que ho tornarà a ser. I tot això depén en gran part de la gent que ja anem en bici per la ciutat. Cada ciclista que va per la ciutat pot servir de reclam per a dos més i eixos dos més per a quatre i així exponencialment. I ara, gràcies al bicielx, tenim més fàcil que aquells que no s'atrevien a agafar la bici a la ciutat, es llancen. I com més gent anem en bici, més segurs seran els carrers, perquè els conductors s'hauran d'acostumar sí o sí, i ens hauran de respectar com un vehicle més. No hi ha millor pedagogia que la pràctica.
Endavant, la bici humanitza Elx!
Comentaris
Un carril bici compartido con los demas vehiculos a motor y encima sin delimitacion a la izquierda como es éste caso, no hara sino aumentar la tensión entre los conductores.
Cuanta gente coge la bici para ir a trabajar? El de la oficina de un banco? El funcionario de "X" puesto en el ayuntamiento? La clase obrera que tiene que ir a los poligonos a 3 4 y 8 km , y tiene 1 hora y media para ir a casa a comer ( el que puede) y que luego termina a las 9 de la noche.
Uso la bici 4 veces al dia y se de lo que hablo, y aun más, los problemas con los peatones por los tramos que van por las aceras, peatones que les atrae el color verde y que debes esquivar porque les encanta pasear las barrigas por el carril bici, luego se quejan de que las bicis molestan por las aceras.
Falta mucha educación, es cuestión CULTURAL y de INFRAESTRUCTURA , hasta que no veamos a los que van a las oficinas bien vestidos dejando sus cochazos en casa para ir a sus trabajos en bici que no distan a no mas de 3 -4km , esto no cambiara ..pero siempre confio en que como minimo mis nietos lo vean ...yo seguire por donde mas seguro voy ....Gracias
http://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dGlwRjZfVno4QnY1TlZZNnJSVlJ6MUE6MQ
Salut i pedal!
Esperemos entre todos ampliar el entramado de carriles bici por calles donde realmente puedan hacer su función y con total seguridad para los ciclistas, mal q les pese a algunos automovilistas q preferirían espacio destinable a carriles bici para aparcar en doble fila e ir al bar a tomarse unas cañas con los amigotes o para esperar a que la novia baje de su casa.
En España,el uso de la bici es como medio de ocio deporte y no como medio de transporte.
Se debe hacer mucho hincapie en los institutos,campañas de educación vial , etc etc, la bici para ir al insti y no una moto scooter,que es mucho mas seguro y menor riesgo de accidentes graves que las motos.
Al ayuntamiento no le interesa gastarse un euro en algo que no va a repercutir en ingresos para ello.Las bicis estan muy chulas ...pero te la juegas a la hora punta, donde la gente no respeta nada, Antonio Amorós eso es brindar por la seguridad de los ciclistas?, como se nota que no la coges mucho a las 13 horas o a las 9 ,Que no nos tomen mas el pelo que ya esta bien.