bicielx ja és una realitat!

Este matí a les 12:00 s'ha presentat al públic. Fotos, televisió, micròfons, personalitats... i el més important: les bicis de bicielx. Una bona representació de companys d'Elx en Bici i de la Bici Crítica hi hem estat presents i ens hem felicitat en benefici de tota la ciutadania.

Elx és la primera ciutat més important del País Valencià que disposa del sistema públic de préstec de bicicletes. Podem començar a ser un referent.

Gràcies a l'orografia plana, les dimensions compactes, el bon clima general (hui plou, i gràcies!)... Elx és una ciutat ideal per desplaçar-se en bici per la ciutat. Hi ha hagut moltes crítiques al sistema de bicicleta pública (sense ni tan sols estar en marxa) i als ciclocarrers o carrils bici nous. Tots ells basats en el fet que "Elx no és una ciutat amb cultura de la bicicleta" o que "Elx està feta per als cotxes" o que "La bici és per als caps de setmana"...

Ens fa gràcia que aquesta gent, que no ha mostrat cap interés a implicar-se en tot açò, ara estiga criticant tot el que s'està fent des de l'Ajuntament per impulsar la bicicleta. Des d'Elx en Bici ens hem deixat la pell i continuem fent-ho (també amb l'ajuda de ciclistes i participants de la Bici Crítica, que ens donen el seu feedback), donant la llanda a la gent de l'Ajuntament, que ens ha escoltat en tot moment i ens ha tingut en compte sempre. Si la gent que només que fa que queixar-se haguera expressat la seua opinió a l'Ajuntament, en lloc de dir-ho al veí, tot el procés hauria estat més enriquidor. En fi... vivim en el país del "criticar és gratis".

Hem de demostrar i demostrar-nos que Elx és una ciutat ideal per a la bici com a mitjà de transport. Que ho ha sigut en el passat i que ho tornarà a ser. I tot això depén en gran part de la gent que ja anem en bici per la ciutat. Cada ciclista que va per la ciutat pot servir de reclam per a dos més i eixos dos més per a quatre i així exponencialment. I ara, gràcies al bicielx, tenim més fàcil que aquells que no s'atrevien a agafar la bici a la ciutat, es llancen. I com més gent anem en bici, més segurs seran els carrers, perquè els conductors s'hauran d'acostumar sí o sí, i ens hauran de respectar com un vehicle més. No hi ha millor pedagogia que la pràctica.

Endavant, la bici humanitza Elx!

Comentaris

Doctore ha dit…
Quienes son los responsables de la gran chapuza del carril bici? Lo mismo de siempre,total de recibir subvenciones se hace cualquier cosa.
Doctore ha dit…
Discrepo mucho de que el bicielx hara que los coches y vehículos que circulen conjuntamente respeten a los ciclistas.
Un carril bici compartido con los demas vehiculos a motor y encima sin delimitacion a la izquierda como es éste caso, no hara sino aumentar la tensión entre los conductores.
Cuanta gente coge la bici para ir a trabajar? El de la oficina de un banco? El funcionario de "X" puesto en el ayuntamiento? La clase obrera que tiene que ir a los poligonos a 3 4 y 8 km , y tiene 1 hora y media para ir a casa a comer ( el que puede) y que luego termina a las 9 de la noche.
Uso la bici 4 veces al dia y se de lo que hablo, y aun más, los problemas con los peatones por los tramos que van por las aceras, peatones que les atrae el color verde y que debes esquivar porque les encanta pasear las barrigas por el carril bici, luego se quejan de que las bicis molestan por las aceras.
Falta mucha educación, es cuestión CULTURAL y de INFRAESTRUCTURA , hasta que no veamos a los que van a las oficinas bien vestidos dejando sus cochazos en casa para ir a sus trabajos en bici que no distan a no mas de 3 -4km , esto no cambiara ..pero siempre confio en que como minimo mis nietos lo vean ...yo seguire por donde mas seguro voy ....Gracias
Bueno, este debate es muy interesante. Os emplazamos a que el último viernes de julio, si os parece bien, después de la Bici Crítica, podamos sentarnos todos y debatir. Iremos informando del tema, porque hay gente con mucha experiencia que se ha ofrecido a tener un debate con todos los usuarios de la bici. Quien quiera que le mantengamos al día, que nos escriba a elxenbici@gmail.com o que rellene el formulario:

http://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dGlwRjZfVno4QnY1TlZZNnJSVlJ6MUE6MQ

Salut i pedal!
fran ha dit…
Está claro que el Ayto. ha tenido voluntad e interés por extender el uso de la bicicleta en la ciudad, pero también q los carriles bici nuevos son muy pero q muy mejorables, tanto en seguridad como en idoneidad de muchas de las calles elegidas para los mismos.
Esperemos entre todos ampliar el entramado de carriles bici por calles donde realmente puedan hacer su función y con total seguridad para los ciclistas, mal q les pese a algunos automovilistas q preferirían espacio destinable a carriles bici para aparcar en doble fila e ir al bar a tomarse unas cañas con los amigotes o para esperar a que la novia baje de su casa.
Doctore ha dit…
Es cultural y hay que fomentarla como uso transporte público, crear una moda.
En España,el uso de la bici es como medio de ocio deporte y no como medio de transporte.
Se debe hacer mucho hincapie en los institutos,campañas de educación vial , etc etc, la bici para ir al insti y no una moto scooter,que es mucho mas seguro y menor riesgo de accidentes graves que las motos.
Al ayuntamiento no le interesa gastarse un euro en algo que no va a repercutir en ingresos para ello.Las bicis estan muy chulas ...pero te la juegas a la hora punta, donde la gente no respeta nada, Antonio Amorós eso es brindar por la seguridad de los ciclistas?, como se nota que no la coges mucho a las 13 horas o a las 9 ,Que no nos tomen mas el pelo que ya esta bien.