Este matí a les 12:00 s'ha presentat al públic. Fotos, televisió, micròfons, personalitats... i el més important: les bicis de bicielx. Una bona representació de companys d'Elx en Bici i de la Bici Crítica hi hem estat presents i ens hem felicitat en benefici de tota la ciutadania.
Elx és la primera ciutat més important del País Valencià que disposa del sistema públic de préstec de bicicletes. Podem començar a ser un referent.
Gràcies a l'orografia plana, les dimensions compactes, el bon clima general (hui plou, i gràcies!)... Elx és una ciutat ideal per desplaçar-se en bici per la ciutat. Hi ha hagut moltes crítiques al sistema de bicicleta pública (sense ni tan sols estar en marxa) i als ciclocarrers o carrils bici nous. Tots ells basats en el fet que "Elx no és una ciutat amb cultura de la bicicleta" o que "Elx està feta per als cotxes" o que "La bici és per als caps de setmana"...
Ens fa gràcia que aquesta gent, que no ha mostrat cap interés a implicar-se en tot açò, ara estiga criticant tot el que s'està fent des de l'Ajuntament per impulsar la bicicleta. Des d'Elx en Bici ens hem deixat la pell i continuem fent-ho (també amb l'ajuda de ciclistes i participants de la Bici Crítica, que ens donen el seu feedback), donant la llanda a la gent de l'Ajuntament, que ens ha escoltat en tot moment i ens ha tingut en compte sempre. Si la gent que només que fa que queixar-se haguera expressat la seua opinió a l'Ajuntament, en lloc de dir-ho al veí, tot el procés hauria estat més enriquidor. En fi... vivim en el país del "criticar és gratis".
Hem de demostrar i demostrar-nos que Elx és una ciutat ideal per a la bici com a mitjà de transport. Que ho ha sigut en el passat i que ho tornarà a ser. I tot això depén en gran part de la gent que ja anem en bici per la ciutat. Cada ciclista que va per la ciutat pot servir de reclam per a dos més i eixos dos més per a quatre i així exponencialment. I ara, gràcies al bicielx, tenim més fàcil que aquells que no s'atrevien a agafar la bici a la ciutat, es llancen. I com més gent anem en bici, més segurs seran els carrers, perquè els conductors s'hauran d'acostumar sí o sí, i ens hauran de respectar com un vehicle més. No hi ha millor pedagogia que la pràctica.
Endavant, la bici humanitza Elx!
Gràcies a l'orografia plana, les dimensions compactes, el bon clima general (hui plou, i gràcies!)... Elx és una ciutat ideal per desplaçar-se en bici per la ciutat. Hi ha hagut moltes crítiques al sistema de bicicleta pública (sense ni tan sols estar en marxa) i als ciclocarrers o carrils bici nous. Tots ells basats en el fet que "Elx no és una ciutat amb cultura de la bicicleta" o que "Elx està feta per als cotxes" o que "La bici és per als caps de setmana"...
Ens fa gràcia que aquesta gent, que no ha mostrat cap interés a implicar-se en tot açò, ara estiga criticant tot el que s'està fent des de l'Ajuntament per impulsar la bicicleta. Des d'Elx en Bici ens hem deixat la pell i continuem fent-ho (també amb l'ajuda de ciclistes i participants de la Bici Crítica, que ens donen el seu feedback), donant la llanda a la gent de l'Ajuntament, que ens ha escoltat en tot moment i ens ha tingut en compte sempre. Si la gent que només que fa que queixar-se haguera expressat la seua opinió a l'Ajuntament, en lloc de dir-ho al veí, tot el procés hauria estat més enriquidor. En fi... vivim en el país del "criticar és gratis".
Hem de demostrar i demostrar-nos que Elx és una ciutat ideal per a la bici com a mitjà de transport. Que ho ha sigut en el passat i que ho tornarà a ser. I tot això depén en gran part de la gent que ja anem en bici per la ciutat. Cada ciclista que va per la ciutat pot servir de reclam per a dos més i eixos dos més per a quatre i així exponencialment. I ara, gràcies al bicielx, tenim més fàcil que aquells que no s'atrevien a agafar la bici a la ciutat, es llancen. I com més gent anem en bici, més segurs seran els carrers, perquè els conductors s'hauran d'acostumar sí o sí, i ens hauran de respectar com un vehicle més. No hi ha millor pedagogia que la pràctica.
Endavant, la bici humanitza Elx!
Comentaris
http://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dGlwRjZfVno4QnY1TlZZNnJSVlJ6MUE6MQ
Salut i pedal!
Esperemos entre todos ampliar el entramado de carriles bici por calles donde realmente puedan hacer su función y con total seguridad para los ciclistas, mal q les pese a algunos automovilistas q preferirían espacio destinable a carriles bici para aparcar en doble fila e ir al bar a tomarse unas cañas con los amigotes o para esperar a que la novia baje de su casa.